26 mars 2014

Snålmånaden har dragit igång! Men vad hände?

Ja som flertalet säkert redan har märkts så drar flera inklusive mig själv igång med Snålmånaden. För min del blir det ifrån 25 Mars till den 24 April. D.v.s. lön till lön.
Snålmånaden kunde har börjat betydligt bättre då det blev en tur till IKEA med flickvännen. Det gav en del utgifter som inte alls var planerade.

Utgifter hittills för Snålmånaden

  • Drivmedel 295 kronor
  • Mat 155 kronor
  • IKEA 1250 kronor

1700 kronor på dag 1 är absolut ingen bra dag men det kommer bli omprioriteringar på budgeten för att täcka in IKEA turen, så budgeten är det inga problem att hålla. 
Det positiva är att jag har lagt undan 10 000 kronor till ett att sparkonto på annan bank (fördelen att det tar minst 1 bankdag att få över pengarna) Ger mig 46% i sparkvot hittills om jag låter dessa ligga orörda. 

Förutom att jag har dragit igång min snålmånad så har ett flertalet andra gjort detsamma.
Väntar med spänning på att flera ska börja redovisa!


För er som har tid och är intresserade så finns det möjlighet att använda Finanskvinnans formulär  Rekommenderas!

Fortsättningsvis så är det användningsförbud på bankkortet och inga fler IKEA vistelser.

Jag önskar er alla lycka till med Snålmånaden!

Mvh
kanjagblirik

4 kommentarer:

  1. Åhhh nej inte IKEA:-) Det kan knäcka den bästa det är ju så svårt att låta bli 400 servetter för 10 kronor:-) Skämt åsido vi ligger i startgroparna och kan knappt vänta...men vår månad börjar inte förrän den1 April...

    SvaraRadera
  2. Jag börjar också snålmånaden den 1 april, som Fri vid 42.
    Har gjort ett inlägg med budget inför snålmånaden.

    Ja, det var ju inte rätt månad att besöka IKEA... Men skönt att det inte spräcker budgeten!

    SvaraRadera
  3. Även jag kör snålmånad. Min dag 1 kostade 8 kr men så åkte jag inte heller till Ikea med flickvännen. ;)

    SvaraRadera
  4. Vi är gärna med på snålmånaden men använder oss av perioden 1/4-30/4. De enda brasklapparna är inköp av en cykelvagn (som sänker våra kostnader på sikt) och ett barnkalas (som vi ska arbeta aktivt att göra så billig och bra som möjligt).

    Kul utmaning. Vi kör på med vår analysera-matkostnads-utmaning samtidigt, det lär gå hand i hand med denna.

    SvaraRadera