25 juli 2014

Halvtid på Sommarjobbet! Ett bra eller dåligt beslut?

Juli börjar går mot sitt slut samtidigt som lönen dessutom trillade in på kontot. En lön som absolut gör sin nytta till de utgifter som uppstår under sommarhalvåret.

I dagarna är det också halvtid på mitt sommarjobb då jag har hälften kvar med 2 intensiva veckor med både dag och natt samtidigt som mitt vanliga jobb sakta med säkert dra igång igen.

Den här sommaren har hittills överraskat mig vad gäller värmen (även de äldre på det boende som jag har jobbat på) vilket har gjort det betydligt jobbigare att vara "tvungen" att jobba istället för att kunna vara ledig och vara ute. Utöver just detta med värmen så har det varit mycket givande att dels lära känna nytt folk med hänsyn till kontakter, möjlighet till att kunna jobba extra framöver samt eventuellt jobba där även nästa år.

Jag är förstås nöjd med mitt beslut och vänta med spänning på nästa lön i augusti där jag kommer få en ganska mycket högre lön(även om jag kommer behöva betala tillbaka en del nästa år)

Dessutom så har det köpts en helt ny bil vilket definitivt inte är i linje med vad den här bloggen skulle handla om, men det är en helt annan historia.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar