15 juli 2013

Vad gör ni med era kvitton?

Gick igenom en av mina lådor idag och upptäckte att jag hade en hel hög med kvitton sparande, allt ifrån ICA till nån lite pryl på ikea.

Jag vet att det finns tjänster där man kan slippa få ett kvitto men dessa är inte tillräckligt utbyggda och kan således inte användas överrallt. Dessutom vad gör man med sånt som man har Garanti på?

Jag har för vana att spara alla mina kvitton till ingen nytta egentligen då jag efter ett tag slänger dom utan att ens har tittat på dom sen inköp.

Vad gör ni med era kvitton?

2 kommentarer:

  1. Slänger alla mina kvitton förutom på inköp av varor som kostar över 1000. Jag ser ingen anledning till att spara på kvitton på mat, bensin, billigare klädesplagg etc. Bensinkvitton kan vara bra till deklarationen, men åker man på kontroll går det lika bra att skriva ut bensintransaktioner från din bank (förutsatt att du betalat med kort, men ingen köper väl bensin kontant idag..)

    SvaraRadera
  2. Jag har fyra st glasburkar i köket, där jag har veckans matbudget i pengar. Tar jag ut pengar, ska jag lägga tillbaka ett kvitto. Efter veckans slut tittar jag på vad jag har spenderat pengarna på. Och sedan skriver jag upp alla kvitton, för in det i budgeten under mat, bensin, nöjen osv. Sedan slänger jag alla kvitton. Kvitton med garanti, tar jag alltid en kopia på då kvitton bleknar, och häftar orginal kvittot på kopiapappret, och den hamnar i en pärm.

    SvaraRadera