27 mars 2015

Är det dags för en Snålmånad i April? #sparadkrona #snålmånad

Alla kommer vi säkert ihåg förra årets snålmånad som gick av stapeln just i April 2014. Hela idén kom ifrån Miljonär innan 30 redan 2006 där han körde snålmånad för att öka sparandet.


Förra årets snålmånad lockar många, cirka 15 stycken och det nämndes i sparpodden avsnitt 24 samt även i Dagens industri.

Här om dagen uppmärksammade jag bloggaren Rullstolsinvesteraren som tänkte köra en snålmånad i April. En bloggare som jag dessutom rekommendera folk att börja följa.

Utöver detta så skrev Miljonär innan 30 ett inlägg med rubriken "Snålmånad i April?"

Jag tänker försöka hoppa på snålmånaden även om jag inte tror på några större stordåd.
Allt sparande utöver det normala är bara positivt.

Reglerna jag tänkte försöka använda mig av är de som vi använde oss av förra året. Enklare kan det inte bli.

 

Häng på du också!

9 kommentarer:

  1. Jag håller på med ett "snålkvartal" som startade vid nyår och jag har precis bestämt mej för att fortsätta i april med.
    Jag rapporterar var 10:e dag, i min blogg, hur det går.

    Mitt snålkvartal går ut på att vi ska äta ur och använda upp sådant som redan finns hemma och vi har/hade alltför välfylld frys, kyl och skafferi. Parallellt med snålkvartalet har jag köpstopp på allt utom sådant som ingår i hushållskassan (mat, hygien etc) samt presenter. + fackavgift, försäkring etc för sånt snålar jag inte in på. Jag håller dessutom på med en utrensning här hemma, i form av "10 saker i veckan", även detta redovisar jag i bloggen.

    Så, jupp jag är på för en snålmånad i april.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för rekommendationen av min blogg! Roligt att du uppskattar den. Dessutom är det kul att vi blir flera som kör en snålmånad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid roligare ju fler man är. Kommer nog inte upp i nivåerna som förra året.
      Lycka till!

      Radera
  3. Jag ska också köra snålmånad i April :-)
    Lycka till :-)

    SvaraRadera