3 december 2018

Prenumerationstjänster och abonnemangskostnader - Bara en massa utgifter!


Jag kan gång på gång konstatera att min inkorg fylls med erbjudande om diverse tjänster, framförallt mot tv, ljudböcker och tidningar. 
Har man barn så är det mycket smidigt att sitta med viaplay eller varför inte netflix,

Generellt så tycker jag det är ganska smidigt med diverse prenumerationstjänster liknande de ovan. Jag kan använda mig av tvn, datorn och telefonen utan egentligen några större konstigheter förutom då priset...
Att lägga 109 kr som viaplay kostar och få en hel mängd olika titlar att välja på låter ju ganska billigt. Skippa 1.5 pizza så är kostnaden i hamn per månad.
Men när man till slut sitter med 5-7 olika prenumerationstjänster så börjar man inse att det blir ganska dyrt tillslut. Inte nog med att jag ska behöva betala för kalaset, jag ska dessutom ha tid att hinna kolla igenom allt.

Tills alldeles nyligen betalade vi för följande

  • Viaplay 109 kr
  • Cmore 359 kr
  • Netflix 109 kr
  • Spotify 99 kr
  • Readly 99 kr
  • Storytel 169 kr
Ett kalas som kostade oss 944 kr i månaden. 

Med hänsyn till framförallt tid så har vi valt att säga upp de flesta av tjänsterna ovan och sitter idag enbart med Spotify där de hade ett erbjudande på 99 kr för 3 månader. 
Många av tjänsterna ovan kommer dessutom med erbjudande då och då med betydligt lägre priser om man vill testa en kortare period. Gäller bara att säga upp det innan perioden går ut...

Inte nog med det så betalar vi cirka 300 kr för ett tv abonnemang och cirka 300 kr för internet(ska inte nämna tv-licensen......). Många bäckar små, dyrt är det.

Har ni några onödiga utgifter och hur ser ni på tjänsterna ovan?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar