16 juli 2013

Genomgång Utgifter för Juli månad!

Har idag gått igenom hur mycket jag lägger på räkningar varje månad.

Jag spenderar i slutet av månaden 4428 kr















Varav bostad står för den största delen där Hyra, el, bredband, telefon och nu dessvärre även Radiotjänst.

Öriga utgifter är

Gym: 400 kronor
Hemförsäkring 64 kronor
Facket: 321 kronor
Readly 99 kronor

Jag skulle kunna komma ner till 3608 kronor om jag gick ur facket, sa upp gymkorten och slutade använda Readly. I längden så skulle det spara in 9840 kronor/år. Cirka 18.5 % av årets utgifter (räkningar) vilket är en hel del.

Som många andra har nämnt så är värdet på 9840 kronor efter t.ex. 10 år en helt ok summa, lägg även till den årliga summan som man sparar varje år.

2 kommentarer:

  1. Vadå dessvärre Radiotjänst ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan absolut se värdet av att ha public service men det ska dras på skatten. Radiotjänst är en dyr utgift jämfört med annat.

      Radera