22 augusti 2014

Slut på semestern! Dags att fortsätta jobba igen!

Semestern är slut! Åter till verkligheten, en verklighet som jag faktiskt har haft hela sommaren då precis som jag skrivit tidigare inte har haft någon semester. 

Nu börjar dessutom hösten bli påmind efter det för Sverige otroliga vädret gått mot sitt slut och kylan har kommit hit.
Lite reflektioner från mitt sommarjobb är att det definitivt är en stor brist på vikarier under semestertider och att det således inte alls är svårt att få ett jobb. Dessutom förstår jag inte hur man kan som vikarier först säga att man ska jobba för att sen antingen försova sig när man börjar 12.30 alternativt skiter i jobbet och dra på semester istället. Dagens ungdomar!

Snart dags för lön igen och i brist på annat så rekommenderar jag boken "Svenska miljardärer"
Mycket intressant även om innehållet bara skrapa på ytan.

Mvh

1 kommentar:

  1. Vilken tillfällighet! Jag läste också just den boken under semestern i år, mycket intressant.

    SvaraRadera