31 mars 2014

Utgifter för vecka 1 Snålmånad

Första veckan av snålmånaden är över för oss som drog igång när lönen trillade in på kontot. Veckan i sig har inte blivit som förväntad p.g.a. aktiviteter som var planerade sen tidigare.
Givetvis är det som någon hade synpunkter på dåligt att besöka IKEA samt Ullared en snålmånad som denna. Problematiken är att jag inte styr över min Flickväns ekonomi därav några utgifter som kom i samband med renovering och besök på IKEA. (utgifter som hade kommit förr eller senare)



Eftersom jag nu har spenderat enligt mig själv alldeles för mycket så kommer följande veckor att bli ännu snålare, jag kommer att göra som Finanskvinnan och lägga undan en viss summa varje dag som jag ska klara mig på.

Budgeten som var lagd ger mig 794 kronor kvar att spendera. Det ger mig cirka 31 kronor per dag att nyttja. Möjligt?
Nu blir det nudlar ala Miljonär innan 30 på hotellbesöken framöver för att klara av budgeten samt att äta en stor frukost varje morgon som man inte betalar för vid övernattning

  • Mat: 283 kr
  • Hygien
  • Nöjen: 77 kr                    
  • kläder & utseende:   501 kr (ullared)
  • Transport:  295 kr
  • Inredning: 1250
  • Övrigt:
 Summa: 2406 kronor 

Vad gäller Sparkvoten så är den just nu på 46% (överföring från lön till annan bank) med möjligheter att spara ännu mera om jag inte konsumera upp återstående kapital på lönekontot.

4 kommentarer:

  1. Hej! Tänkte skriva några rader om snålmånaden. Behöver inte vara med namn.
    Mejla mig gärna, eller ännu hellre, slå en signal!

    viktor.strom@di.se
    0702482208

    Hörs!

    SvaraRadera
  2. Blir spännande att se fortsättningen nu!
    Om du klarar dig på 31:-/dag så hoppas jag du delar med dig av hur du går tillväga och vad du äter :-)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej! Ta med mig på utmaning!

    SvaraRadera
  4. Då var min första vecka också över. Här är veckans resultat:
    Snålmånad vecka 1

    Lycka till framöver!

    SvaraRadera