18 mars 2014

Sänkta kostnader inför snålmånaden i April

Som många säkert redan vet så kör vi Snålmånad i April månad. Sitter och försöker komma fram till en realistisk men ack så snål budget för kommande månad. Det som jag just nu väntar på är lönespecifikationen som borde komma in om någon dag.

För att ens kunna komma upp i riktigt höga % kvar av lönen så måste jag kapa mina utgifter ganska så rejält. Kategorier som måste ses över är el, mobil, bensin samt facket, förutom att generellt minska på konsumtionen.

Som jag tidigare tog upp i ett äldre inlägg var det här med dyra mobilräkningar. Har ett abonnemang idag för 200 kronor (Sänkte kostnaderna från 349 kronor till 200 när förra inlägget skrevs) men med hänsyn till min ungdomliga charm till vad det gäller att smsa samt sitta på facebook konstant, med mina mindre än 100 sms skickade samt i princip inget nyttjade av mobildata så är det ren idioti att ens vara kvar i den abonnemangsformen. 
Eftersom jag har 3 månaders uppsägning så tyckte kundtjänst att jag skulle byta ner mig(försökte säga upp abonnemanget) så det fick bli ett abonnemang för 89 kronor för att få minskade kostnader under dessa 3 månader.

Det ger en årskostnad på 1068 kronor och då ingår det 100 minuter samtal samt 100 sms, nåt jag just nu ligger under. För april månad innebär det det att jag sparar några tior eftersom brytpunkten blir i mitten av april.
För framtiden så funderar jag på att gå över helt till kontantkort och således minska beroendet av att behöva betala i abonnemangsform.

För er som vill förkovra er i snåla månader så bör miljonär innan 30 inlägg från 2006 läsas

Mvh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar