16 januari 2014

Att resa i jobbet

Ibland så får man nöjet eller som vissa skulle säga "måste jag resa igen?" att få åka iväg i jobbet på diverse utbildningar som är relevanta för ens fortsatta utveckling på jobbet.
Det får mig omgående att börja funderar på kostnaderna med hänsyn till att det blir ökade matkostnader vid den eventuella bristen av kök när man t.ex. bor på hotell och således måste köpa måltid ute.

Har som en fortsättning på ett av mina mål 2014 funderat över möjligheten att undvika alla former av måltider ute när man är borta och således spara pengar. Fungerar definitivt de resor där man bor på ett boende med tillgång till ett kök men desto svårare när man inte har det.
Möjligheten är att i så fall försökte hitta en vattenkokare så att man kan göra nudlar som en enkel måltid, som man kan blanda med nåt billigt tillbehör som man hittar i affären.
Annars är risken att man lätt lägger ut 150 kronor per måltid på de hotellrestauranger som existerar.

Nästa resa jag gör så kommer jag ha tillgång till kök vilket gör att det skall försökas tillverka 10 kronors måltider till lunch samt middag. Vilket gör att jag håller nere kostnaderna för hela veckan samtidigt som det inkommer traktamente för resan i sig.

Hur gör du när du reser iväg i jobbet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar