25 april 2015

Nästan gratis pengar! #sparadkrona


Nästan gratis så landade ett presentkort från Intersport ner i brevlådan på 500 kr. Kostnad 40 kr.
Givetvis blev det 2 stycken presentkort på 500 kr var eftersom vi är 2 stycken i hushållet.

Således presentkort på 1000 kr för 80 kr, nackdelen är att medaljlotteriet fick tillgång till uppgifter om en så att man säkert kommer få massa reklam och dylikt efter att man avslutade det hela.

Funderar nu på att sälja kalaset på tradera och casha in mellanskillnaden utan egentligen något större arbete. Får man mellan 300-400 kr så har man gjort en hyfsad vinst på insatt belopp.

Vet ni något liknande med möjlighet till nästan gratis pengar så hör av er!

7 kommentarer:

  1. Har du någon erfarenhet av att sälja presentkort på tradera? Vad är folk beredda att betala? 75-80%?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var inne och kollade lite igår och såg att det ligger ute ett presentkort på 500 kr för 350 kr.
      Jag gissar över 300 kr iallafall.

      Radera
  2. Postkodlotteriet har haft liknande kampanjer. (Min Mamma hoppade på en sån där och fick 500kr i presentkort på Panduro). Var hittade du kampanjen för presentkort om man går med i Medaljlotteriet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kampanjen dök upp i ett mail och varade dessvärre enbart i 3 dagar. Tror dock på att liknande kommer dyka upp inom snar framtid.

      Radera
    2. Ah, då bör man alltså registrera sig för deras nyhetsmail... ett mail till i inboxen tar ju ingen större plats... ;)

      Radera
    3. följdfråga... Jag gick in på Medaljlotteriets hemsida och leeeeetade, de verkar inte ha något nyhetsbrev som man kan anmäla sig till. Hur fick du det där mailet?

      Radera
    4. Erbjudandet dök faktiskt upp i ett mail från ticknet om jag minns rätt. Ser jag ett liknande erbjudande så återkommer jag.

      Radera