26 april 2015

Att sälja av allt skit man har samlat på sig!


Jag har insett att jag har en hel hög med skit liggandes som är en ganska grov kapitalförstöring eftersom sakerna definitivt inte bli mer värda av att bli liggandes i ett förråd någonstans. 

Efter jul och nyår så tog jag tag i saken och bestämde mig för att försöka kränga ut så mycket som möjligt. Blev att försöka sig på tradera för att få ihop tillräckligt med omdömen för få det lättare att kränga allt samtidigt som utbetalningarna går snabbare när man använder sig av klarna. Eftersom det är omdömespoängen som avgör när man får betalt. 

Har även använt mig av olika Facebookgrupper samt Blocket. 
Fördelen med tradera är att jag som student kan sälja 3 varor utan att behöva betala något i månaden, (kampanjkod) vilket är lagom eftersom man försöker tajma när folk får lön för att få så bra betalt som möjligt.
Hittills har det blivit lite försäljning av Datorkomponenter, kläder och gamla mobiltelefoner som bara ha legat och skräpat. 

Man har ju dessvärre blivit lite äldre med åren så att sitta med en dyr dator känns dessutom helt onödigt när man enbart kör lite ordbehandling och slö surfar på nätet. Därför är tanken att datorn som man använder sig av ska bort, och enbart köra med sin Dell latitude E6430 som fungerar klockrent.

Återkommer med en lista på saker man har sålt hittills 

Hur mycket skit har ni liggandes som kan generar pengar? 


2 kommentarer:

  1. Bra att du röjer lite bland dina saker. Det frigör utrymme och ger pengar. Vad ska du ha pengarna som du får in till?

    Själv så har jag aldrig riktigt haft så många prylar faktiskt så jag känner inte riktigt något behov av att sälja av saker.

    SvaraRadera
  2. Ja det där med dator är sant. Spelar man inte på datorn så finns det ingen större anledning att ha en supersnabb variant.

    Man kan ju även enkelt och billigt uppgradera sin gamla också om man tycker att den behöver lite extra speed.

    SvaraRadera